kolmapäev, 5. detsember 2018

Kirjandusring (1.)

Kallis TTG õpetaja kui keegi näitab sulle seda blogipostitust siis palun pane silmad kinni ja kõnni minema.

Tere teen UPT-na kirjandusringi koolis ja ei viitsi neid igavaid logiraamatu sissekandeid teha nii et blogin hoopis.

1) Taustainfo
























2) Materiaalne ettevalmistus
Käisin eile poes ja ostsin 20 euro eest jõulutulesid, küpsiseid ja teed. Hommikul pidin (lisaks muule) kooli kaasa võtma järgnevad asjad:
*veekeedukann
*suured jõulutuled
*väike jõulutulede pudel teelauale
*kaks pakki teed
*suhkrupakk
*suur küpsisepakk
*tass ja lusikas suhkru jaoks
*kaks kaussi küpsiste jaoks
*sitaks palju plasttopsikuid
* ???
Lisaks varastas Emili mulle sööklast peotäie neid pulki, millega oma jooki segada.

3) Emotsionaalne ettevalmistus
???

4) Mina tutvustavat tundi planeerimas üks vahetund varem:


















ESIMESE (TUTVUSTAVA) TUNNI LÄBIVIIMINE
1) 30min enne tundi
Sõbrad aitavad klassi valmis seada. Lauad kaarde seada, küpsised ja tee lauale, jõulutuled. Arvutist panime lofi hip-hopi (projektor lasi pildi ka suurele tahvlile).

2) 5min enne tundi
Helena neli sUuRepÄrAsT klassikaaslast sajavad klassi sisse ja hakkavad küpsiseid sööma. Üks neist võttis pihuga. Kuigi nad ei meeldi Helenale, siis Helena lootis, et nad jäävad ehk kuulama ja Helena usk nendesse kasvas. Klassikaaslased läksid ära. Helena jälgis mürgise pilguga poissi, kes mingeid ettekäändeid tõi, aga ta ei mäleta enam tema sõnu. Poiss lahkus Helena pilku kartes. Helena jääb soolaselt klassi.

3) TUTVUSTUS
Helena üritab rääkida, mida me tegema hakkame ja milline näeb välja elu kirjandusringis. Helena ohkab, sest ta sõbrad on kontrolli alt väljas ja otsivad samal ajal kohta, kuhu oma teekotid visata, kuigi selle jaoks oli eraldi tass nende nina all.
Update: küpsised on otsas

4) PRAKTILINE TEGEVUS NUMER UNO: VESTLUSRING
Rääkisime ns, mis meid lugudes paelub, olgu see raamatu, filmi, lavastuse vms vormis, mis oli väga sujuv üleminek meie järgmisele tegevusele

5) PRAKTILINE TEGEVUS II: KARAKTERI LOOMINE
Idee varastasin Birgiti ja Marta töötoast, mis toimus Wattpaderite kokkutulekul. Probleem oli ainult selles, et ainus asi, mis ma sellest töötoast teadsin, oli see, et seal oli tahvel ja nad tegid tegelasi. Triinu hämas mulle tund enne kirjandusringi midagi kokku, mille põhjal koostasin lihtsustatud ülesande.

Kirjutasime tahvlile erinevaid omadusi, mis puutusid vanust, sugu, välimust, sotsiaalset iseloomu, rolli, psühholoogilisi tunnuseid. Lasin neil valida erinevaid tunnuseid ja nii sündis kaks tegelast:
1) Teismeline tüdruk, kellel on kukehari ja saba, ning kes on ühtlasi homo prostituut, kes on kontrolli alt väljas. Tegelikult vajab ta oma hinges hellust.
Osalejad mõtlesid talle kaks eesmärki ja neile vastavad motiivid.
a) See tegelane tahab ülikoolis advokaadiks õppida, et päästa oma surmamõistetud isa, kuna neiu on veendunud, et ta on süütu. Ülikooli jaoks raha teenimiseks tuleb tüdrukul aga oma keha müüa.
b) Tegelase eesmärk on leida enda eluarmastus, sest ta teab, et vajab oma hinges hellust ja armastust.
2) 40-aastane meessoost kauboi, kellel on ka akne. Ta on alfaisane ja suhkruissi, kes kardab verd (sest tema venna tappis mõrvarkloun).
a) Tema eesmärk on tappa oma naine, sest ta tahab endale uut ja nooremat suhkrubeebit.
b) Ta tahab oma aknet ravida, sest ta on alati tahtnud olla Garnier'i reklaamis. Praegu saab ta olla ainult "enne" võttes, aga ta tahab olla ka "pärast" võttes.

Siin on meie tahvel:






































3. ASI
Tegime seda jutuvestmise harjutust, mis kokkutulekul oli. Kes ei tea, see ei tea.

KONKLUSIOON
Läks hästi, sest mul olid head sõbrad, kes mulle kaasa elasid. Halb oli ajastus ja tänamatud küpsisesöödikud.

Minu hämmastavad kaasõpilased (neid oli muide 7):


Emotsioonid Helena kirjandusringis:

LISAÜLESANNE
Mis toimub pildil? Ootan vastuseid kommentaarides.












1 kommentaar:

  1. Tüdrukud leidsid täiusliku mehe valemi ja kutid on mures, sest neil ei kattu ühtegi omadust.

    VastaKustuta